Alla vet vi vikten av att skydda sin egen telefon men hur är det egentligen med jobbtelefonen? Om du får sprickor i skärmen kan du i värsta fall bli återbetalningsskyldig och det vill du ju inte. Med ett skal eller ett fodral blir din jobblur alltid säkrad.
Att byta privattelefon är ingen konst bara du betalar för dig. Att byta en jobbtelefon kan däremot bli klurigare eftersom chefen kan vara motig i att ge dig en ny lur. Får du sprucken skärm eller repor får du helt enkelt dras med telefonen i flera år innan du får en ny, såvida den inte går sönder direkt. Har du en Samsung kan du skydda den med ett Samsung Galaxy S21 skal från Phonelife.
Ta hand om din jobbtelefon
Många anställda tror att en jobbtelefon är gratis och det är den givetvis – för dig. Dock har du ett stort ansvar för den, du kan normalt inte ringa vem som helst och hur som helst och går den sönder måste du vänta innan du får en ny. Behandla din jobblur precis som din egna telefon genom att skydda den med skal, fodral eller skärmskydd. Det ser ganska oproffsigt ut om du kommer till ett kundmöte med trasig telefon, då kan du lätt tas för en slarver. Som säljare eller agent bör du göra ett gott intryck. Detta gäller även kläder.
Genom att följa klädkoden visar du på respekt och tillhörighet, vilket oftast verkar till fördel för dig. Du ska alltså visa en bit av din personlighet i ditt klädval. Det kan vara en accessoar, färg eller smycke, med mera. Tänk på att om du vill synas och ta mer plats, så välj något färgstarkt. Vill du däremot hålla en låg profil välj då kläder med mera dova färger. Om du ska hålla ett framträdande kan det vara bra att klä sig något mer uppklätt än åhörarna, eftersom det är du som ska vara i fokus.
Tänk också på att välja ett mer neutralt skal till jobbtelefonen. Kunderna kan lätt undra om du kommer med ett alltför flashigt skal fullt med glitter och pärlor. Välj hellre klass och elegans framför lyx och egenhet.